۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۵

حبیب نژاد:

تورهای صیادان مازندران در خزر پهن می شود/4000 ماهیگیر منتظر شروع فصل صید

تورهای صیادان مازندران در خزر پهن می شود/4000 ماهیگیر منتظر شروع فصل صید

بابلسر - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات مازندران گفت: تورهای صیادان ماهیان استخوانی از 20 مهرماه در دریا پهن می شود و بیش از چهار هزار صیاد فعالیتشان را آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حبیب نژاد ظهر چهارشنبه در حاشیه گردهمایی استانی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صیادی پره مازندران با اعلام اینکه صید ماهیان استخوانی از 20 مهر ماه امسال آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی از طریق صید امرار معاش می‌کنند.

حبیب‌نژاد، اظهارداشت: انتظار ما این است جامعه صيادي در كنار شيلات همان طور كه در بازسازي ذخاير مشاركت فعال دارد، در امر حفظ و حراست از منابع و ذخاير نيز مشاركت فعال داشته‌ باشد.

وی، تصریح کرد: همراهي و همكاري مجموعه جامعه صيادي و كارشناسان سبب می‌شود كه فصل صيد قابل قبولي داشته‌ باشيم.

مدیرکل شیلات مازندران یادآور شد: مجموعه يگان حفاظت منابع آبزيان با امكانات محدود خود در این راستا ايثارگرانه تلاش می‌كنند و نبايد زحمات آنان ناديده گرفته‌ شود.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه میزان صید ماهیان کیلکا در شش ماهه اول سال جاری پنج هزار و 440 تن بوده است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

حسن حبیب نژادبا اشاره به فعالیت 44 فروند شناور صیادی طی هزار و 780 شب دریاروی در این مدت سرانه صید هرشناور را 124 تن دانست و افزود: ازمجموع پنج هزار و 440 تن کیلکای صید شده دراین مدت پنج هزار و 159 تن به مصرف پودری و 281 تن به مصرف انسانی رسیده است .

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه تصریح کرد:میزان صید تجمعی دربندر بابلسر چهار هزار و 876 تن و بندرامیرآباد  564 تن بوده است .

وی گفت: سه گونه ماهي كيلكا در درياي خزر به نام هاي انچووي، چشم درشت و معمولي وجود دارد و علي‌رغم جثه‌ي بسیاركوچك خود،  (به طول متوسط 7 تا 10سانتي‌متر و وزن 7 تا 10 گرم) از نظر ارزش و تركيب مواد غذايي در رديف مابقي ماهي‌ها و حتي در بعضي از موارد نسبت به گوشت قرمز داراي مزيت و برتري بيشتري است .

کد خبر 2385624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha